כתובת: חיפה , בניין סגו הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, טכניון
שם:   
הוראות הגעה:
  • google maps
 

אם אתם מעוניינים לקחת חלק בעיצוב המרחב הפתוח והבנוי של ישראל אדריכלות נוף היא המקצוע בשבילכם.

אדריכלי הנוף מעצבים מציאות בת קיימא ועתיד טוב יותר. בשנים האחרונות עם העלייה במודעות לנושאי סביבה, קיימות וצדק חברתי מקצוע אדריכלות הנוף צובר תנופה רבה ברחבי העולם, ואדריכלי הנוף ממוקמים כיום בחזית שיח התכנון העכשווי. קיים ביקוש רב לאדריכלי נוף בארץ ובעולם, והיצע אפשרויות התעסוקה רחב.

מידע כללי
הפקולטה לארכיטקטורה ותכנון ערים בטכניון היא המוסד היחידי בארץ המעניק תואר ראשון מקצועי (.B.L.A) באדריכלות נוף המוכר בארץ על ידי תקנות המהנדסים והאדריכלים ומקנה זכות רישום ורישוי. משך הזמן הנדרש לקבלת תואר אדריכל נוף, הוא ארבע שנות לימוד אקדמיות. תוכנית הלימודים מבוססת על גישה כוללת לתכנון המרחב הפיסי, תוך שימת דגש על ההיבטים עיצוביים, תכנוניים, אקולוגיים, תרבותיים וחברתיים.

במה עוסקים הסטודנטים במהלך הלימודים בטכניון?
עיצוב ותכנון נוף, תיאוריה והיסטוריה, תכן הנדסי, תכנון וניהול משאבי הסביבה, הנוף והצמחייה, אקולוגיה ומדעי החברה (למשל, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכלכלה). בנוסף, הסטודנטים נחשפים גם לקורסים במסלולי לימוד אחרים הקיימים בפקולטה, כמו בארכיטקטורה, בעיצוב תעשייתי ובתכנון ערים ואזורים.

המסלול לאדריכלות נוף מציע גם שני תארים מחקריים מתקדמים (.M.Sc ו-.Ph.D) באדריכלות נוף, בהם הסטודנטים מובילים, בהנחיית חברי הסגל במסלול, מחקר פורץ דרך וחדשני באדריכלות נוף.

 

מבנה תוכנית הלימודים

-משך הלימודים הוא ארבע שנים בהן צוברים הסטודנטים 160 נקודות אקדמיות. 

- במהלך הלימודים, עוסקים הסטודנטים בנושאים מגוונים, ביניהם: תכנון נוף באזורים בנויים, תכנון נוף ושימור של שטחים פתוחים, תכנון נוף של מערכות תשתית גדולות (כמו, מסילות רכבת, כבישים ותחנות כוח) ועוד.

-הלימודים מיועדים להקנות ידע ולהכשיר את הבוגרים לניתוח וליצירת פתרונות לבעיות מורכבות בתכנון ולפיתוח יכולתיהם כיוצרים.


תנאי קבלה
לכל המועמדים מחושב ציון סכם המהווה שקלול של שלושה מרכיבים:

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי או ציון SAT/ACT
  • ממוצע תעודת בגרות ישראלית או ציוני מכינת הטכניון או בחינות מחליפות בגרות מהארץ ומחו”ל
  • בחינת המיון באדריכלות נוף שמטרתה לשקף את היצירתיות של המועמדים ולבחון את יכולות ההתבוננות, הניתוח, ההתמצאות המרחבית וכושר ההבעה הגרפית והמילולית שלהם

לחישוב סיכוי קבלה ניתן להשתמש במחשבון זה